اینستاگرام، شبکه اجتماعی که در سه ماه اول فعالیتش، یک میلیون کاربر را جذب خود کرد! رفته رفته جادو و محبوبیتش به چشم بازاریابان آمد و برندهای مختلف وارد این فضا شدند.

افزایش فالوور اینستاگرام به صورت رایگان

بیایید به اینستاگرام به چشم یک بازی نگاه کنیم.
برای برنده شدن در آن، باید طبق قوانین بازی کنید. ما قرار است در این مقاله، شما را با فوت و فن این بازی آشنا کنیم.

اگر قدم به قدم با ما پیش بیایید و این 3 اصل را رعایت کنید، می‌توانید در کمترین زمان ممکن به هزاران فالوور برسید.

1 افزایش فالوور اینستاگرام؛ به کمک تولید محتوا

برای چند لحظه، سر خود را از بازی بیرون بکشید و از بالا به قضیه نگاه کنید.
حالا به این سوال پاسخ دهید.

آدم‌ها چرا شما را دنبال می‌کنند؟ اصلاً خود شما چه یک سری پیج‌ها را فالو می‌کنید؟

پاسخ احتمالی شما:

به خاطر اینکه از پست و استوری‌‌های آن پیج خوشمان می‌آید. (به همین سادگی)

حالا چه چیزی باعث می‌شود تا ما محتوا (پست و استوری) یک پیج را دوست داشته باشیم؟ فقط کافی است تا دو موردی که در بخش بعدی گفتیم را رعایت کنید.

چه محتوایی تولید کنیم که مخاطب آن را دوست داشته باشد و روی آنها تاثیر بگذارد

زمانی که می دانید چه نوع موضوعی مناسب پیج شما است آن زمان است که واقعا میتوانید برای گذاشتن پستهای بزرگ تمرکز کنید و با مخاطبین و فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید.این کار ممکن است ساده بنظر برسد اما همیشه می بینیم که مساله تولید محتوای مناسب نادیده گرفته میشود.باید متوجه شوید که مخاطبان شما با دیدن چه عکسهایی و یا چه موضوعاتی لذت میبرند سپس در پیج خود تصاویر مرتبط با آن موضوعات را قرار دهید.باید با مخاطبین خود بطور خاص ارتباط برقرار کنید.به خاطر داشته باشید که محتوای خوب چیزی است که مخاطبان می پسندند نه چیزی که شما دوست دارید.
به همین دلیل است که باید رابطه ی خوبی با مخاطبین خود داشته باشید تا یاد بگیرید چه نوع موضوعاتی را دوست دارند.

زمانی بود که ما چیزی را منتشر کردیم و فکر کردیم مخاطبین زیادی را به خود جذب و سرگرم می کند اما با مشکل مواجه شدیم.یا زمانی یک پست را منتشر کردیم و تعجب کردیم که چرا اینقدر محبوب شد! شما هم باید در اوایل کارتان که فالور های کمتری دارید آزمون و خطا کنیدو مدام نظرسنجی کنید  و طیف گسترده ای از انواع پست های مرتبط را منتشر کنید تا بتوانید افزایش فالوور واقعی و مرتبط داشته باشید.
یک راه خوب برای فهمیدن اینکه مخاطبین شما چه چیزی می خواهند این است که بینید رقیبتان چه پست هایی می گذارد یا اینکه چه نوع تصویری در وب سایت ها و یا بلاگهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که در حرفه ی شما محبوب است.

اگر در یک حرفه ای هستید که محصولات مصرفی می فروشید از تصاویر محصول خود با یک انسان در حال انجام دادن یک فعالیت استفاده کنید .مثلا شما کفش های ورزشی نایک دارید اگر از تصاویری استفاده کنید که یک ورزشکار در حال ورزش کردن با کفش ورزشی نایک است بسیار تاثیر زیادی در افزایش فالوور و اعتماد سازی بین شما و فالوورها دارد .
یک نکته که خیلی مهم است اجتناب از “بیش از حد پست گذاشتن” است.این کار برای یک فرد مشهور خوب است زیرا بخش بزرگی از جذابیت پیج آنها نمایش زندگی شخصی است.مثلا فالوورها ی “سلنا گومز” واقعا کنجکاو هستند که بدانند او برای شام چه میخورد چه برندی را استفاده می کند .حتی اگر یک اکانت شخصی دارید هم این کار خوب است،زیرا مشخص است که این یک حساب کاربری(پیج) برای به اشتراک گذاشتن زندگی روزمره ی شماست.
اما اگر یک حساب کاربری حرفه ای دارید این کار خوب نیست مگر اینکه عکسهایی که می گذارید متناسب با موضوع پیج شما باشد.به عنوان مثال،به عنوان یک مدیر عامل یا بنیانگذار،یک عکس شخصی از اینکه چگونه میز کار خود را چیده اید با حرفه ی شما متناسب خواهد بود اما گذاشتن یک عکس شخصی از شما درمهمانی آخر هفته کار درستی نیست.

بیش از حد پست گذاشتن به این معنی است که شما تعهد خود را به کیفیت از دست داده اید و مخاطبان ثابت پیج را گیج می کنید.

در اینستاگرام تعامل بالاترین چیز است.برای بهترین نتیجه تصاویری را پیدا کنید که احساسی را به وجود بیاورد و مرتبط باشد و در ذهن مخاطب ایجاد سوال کند .برای مثال تصویر زیر 95 درصد تعامل برانگیزتر از پست های معمولی ماست.این نکته حاصل تجربیات ماست که یک درصد تعامل در لایک کردن نسبت به فالور ها  یک مقیاس خوب برای فالو کردن است.

2 افزایش فالوور اینستاگرام؛ تأثیر تعامل با مخاطب

اصلاً تعامل یعنی چه؟ شاید هنوز برای خیلی  از ما، کلمه تعامل به خوبی جا نیافتاده باشد. تعامل یعنی برقراری ارتباط دو طرفه. تعامل در اینستاگرام، ارتباطی است که اگر نادیده‌اش بگیرید، به هیچ‌جا نمی‌رسید! (لطفاً این جمله را دوباره بخوانید)

  • فراخوانی به عمل(Call To Action):

هر پست باید یک CTA یا درخواست انجام کار داشته باشد (CTA در خواست انجام یک کار از مخاطبان است مثلا:این پست را لایک کنید ، شماره تلفن خود را ارسال کنید ، کامنت بگذارید) .با اضافه کردن درخواست فعالیت یا انجام کار, افراد به احتمال 25% بیشتر به آن عمل می‌کنند تا بدون CTA

CTA باید مرتبط با یک عکس باشد اما نه شبیه به متنی که در بیو BIO استفاده میکنید(بعدا درباره ی بیو بیشتر صحبت میکنیم.

در مورد CTA به عنوان یک روش فکر کنید که به مردم یادآوری میکند که میتوانند کاری انجام دهند.با اضافه کردن CTA به تصویر خود تنها کاری که می کنید این است که به فالوورهایتان یادآوری میکنید که مجبور نیستند فقط در گذشته سیر کنند،آنها واقعا می توانند کار دیگری انجام دهند از جمله لایک کردن عکس شما و یا نوشتن کامنت و نظر زیر عکس شما.

سوالات خود را در تصاویری که به اشتراک میگذارید بپرسید تا فالوورهایتان را تشویق به پاسخ دادن کنید.این کار یک تاکتیک ساده است برای اینکه متوجه شوید فالوورهای اینستاگرام شما با پیج شما در حال تعامل هستند و پیجتان را دنبال می کنند.این یک تاکتیک بسیار ساده است.

مطرح کردن سوال در تصویری که به اشتراک می گذارید همیشه باعث ایجاد علاقه میشود و مردم را وادار میکند که پست شما را بخوانند و پاسخ دهند و پست شما به افراد بیشتری نمایش داده می شود، حال گر تعامل با پست شما بالا باشد پست شما در اکسپلورر نمایش داده می شود افراد جدیدی شما را می بینند و افزایش فالوور خواهید داشت.

3 افزایش فالوور اینستاگرام؛ از تبلیغات کمک بگیرید

موضوع اینجاست که برای شروع تبلیغات به پول نیاز داریم و در شروع کار، هیچکس آنقدری سرمایه ندارد که بخواهد مبلغ زیادی را صرف تبلیغات کند.

توصیه ما به پیج‌هایی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اند این است که از همان دو روش قبلی استفاده کنند. یعنی، تولید محتوای ارزشمند و تعامل با مخاطب.

این دو راه رایگان هستند و تنها هزینه‌ای که باید بابت‌شان بپردازید، زمان‌تان است.

سوال اکثر آدم‌ها این است که چه زمانی تبلیغات را شروع کنیم؟

تا زمانی که تعداد قابل توجهی پست/استوری ارزشمند تولید نکرده‌‌اید و یاد نگرفته‌اید که چطور با مخاطب خود تعامل کنید، تبلیغ نکنید.
چرا؟
چون حتی اگر مخاطب تبلیغ شما را ببنید،
جذب تبلیغتان شود،
به پیج‌تان بیاید…
باز هم اگر محتوای جذابی در پیج‌ خود نداشته باشید، شما را دنبال نمی‌کند.