کسب درآمد از ایتا یکی از روش هایی است که می توانیم به عنوان یک روش کسب در آمد از اینترنت به آن نگاه کنیم، افراد فعال در حوزه تجارت و بازاریابی با استراتژی های خود از محیط ایتا به عنوان یک شبکه اجتماعی داخلی و کارآمد برای اهدافشان یعنی کسب درآمد سریع و راحتتر استفاده می کنند ما در این مقاله سعی داریم شما را با مراحل و روش ها، نکات مهم  و قوانین استفاده مفید از ایتا آشنا کنیم که تنها با تولید محتوا بتوانید از طریق ایتا درآمد زایی کنید.

آموزش جامع پیام رسان ایتا

قبل از هر چیزی اگر نیاز دارید به طور کامل نحوه کار با ایتا را یاد بگیرید به مقاله ای که قبلا در سایت منتشر کردیم با عنوان آموزش جامع پیام رسان ایتا مراجعه کنید.

مراحل کسب درآمد با ایتا

برای اینکه بتوانید از ایتا بعنوان یک شبکه اجتماعی داخلی برای اهداف درآمدی خود استفاده کنید لازم است نکات مهمی را بدانید و مراحلی را طی کنید که ما در این بخش به آنها اشاره می کنیم.

مرحله اول: ثبت نام و ایجاد حساب در ایتا

مانند هر شبکه اجتماعی دیگری ایتا نیز دارای نسخه وب و اندروید است همچنین می توانیم  برای ایجاد حساب به سایت اصلی این برنامه مراجعه کنیم، برای اینکه  بتوانیم حساب کاربری در ایتا ایجاد کنیم لازم است به یکی از موارد ذکر شده مراجعه کنیم، سپس با مراجعه به تنظیمات و تکمیل اطلاعات شخصی خود مراحل ایجاد اکانت را تکمیل کنیم.

مرحله دوم: ایجاد و تولید محتوا

ایتا هم یک شبکه اجتماعی است و مانند هر شبکه اجتماعی دیگری به محتوا نیاز دارد، محتوایی تولید کنید که مناسب موضوع و همچنین جذاب و مفید باشد و تا حد ممکن از ویدیو و تصاویر نیز به کار ببرید که نظر مخاطب را جلب کنند. ابتدا در اکانت به بخش ایجاد پست جدید مراجعه کرد و سپس محتوای خود را درج کنید.

ﺑﻌﺪ از ﺛﺒﺖ ﻧﺎم، ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ اﯾﺠﺎد ﻣﺤﺘﻮا ﺑﭙﺮدازﯾﺪ. اﯾﺘﺎ ﯾﮏ ﺷﺒﮑﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﺳﺖ و ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺑﺎ اﯾﺠﺎد ﻣﺤﺘﻮای ﺧﻮد، ﭘﻮل درآورﯾﺪ. ﺑﺮای اﯾﺠﺎد ﻣﺤﺘﻮا، ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺑﺨﺶ اﯾﺠﺎد ﭘﺴﺖ ﺟﺪﯾﺪ ﺑﺮوﯾﺪ و محتوای خود را درح کنید.

مرحله سوم جذب مخاطب و فالوور

فالوور و مخاطب جامعه هدف ما برای فعالیت است اگر می خواهید که فالوورهای بیشتری جذب کنید لازم است تبلیغ کنید و پس از آن برای ثابت نگهداشتن فالوورها و تبدیل مخاطبین تازه وارد به فالوور محتوای خود را در زمان های منظم و با کیفیت انتشار دهید، با آنها در ارتباط باشید و سعی کنید با پاسخ به نظرات و پیام آنها در جذب آنها تلاش کنید.

مرحله ﭼﻬﺎرم تبلیغ کردن در ایتا

تبلیغات یکی از روش های کسب درآمد است که می توانیم از طریق طراحی و انتشار آن مخاطب را جذب کنیم، برای طراحی آن لازم است به بخش تبلیغات مراجعه کنید  به این نکته توجه کنید که تبلیغات باید دارای ارزش بوده و با موضوع و هدف شما هماهنگی داشته باشد.

مرحله ﭘﻨﺠﻢ: معرفی و ارائه ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﺧﺪﻣﺎت

 اگر بخواهید کسب درآمد کنید لازم است  محصولات و خدمات خود را به مخاطبین خود معرفی کنید برای اینکه بتوانید ارائه دهید، لازم است به بخش فروشگاه ایتا مراجعه کرده و اطلاعات محصولات خود را در آن بخش درج کنید‌.

مرحله ﺷﺸﻢ: انجام بازارﯾﺎﺑﯽ ﺷﺒﮑﻪای

ایتا دارای یک شبکه  برای بازاریابی است که می توانید با عضویت در آن نسبت به فروش محصولات و خدمات خود اقدام کنید، شما یک بازاریاب محسوب می شوید که با معرفی محصولات و در صورت فروش مبلغی را به عنوان پورسانت دریافت خواهید کرد.

مرحله ﻫﻔﺘﻢ : ﺣﻤﺎﯾﺖ شدن از طرف ﮐﺎرﺑﺮان

در ایتا بخشی برای حمایت مالی وجود دارد که کاربران می توانند با پرداخت هزینه از صفحات و کانال هایتان حمایت کنند و در ازای آن محتوای جذاب دریافت کنند.

مرحه هشتم: ایجاد و فروش کانال در ایتا

روشی که به شما در افزایش درآمد کمک می کند ساختن و فروش کانالی که  که دارای عضو باشد دارای قیمت و ارزش بالایی است‌.

ﺑﺨﺶ ﻫﺸﺘﻢ: ﺳﺎﺧﺖ و ﻓﺮوش ﮐﺎﻧﺎل در اﯾﺘﺎ

 اﯾﺠﺎد ﮐﺎﻧﺎل در اﯾﺘﺎ و ﻓﺮوش آن، ﯾﮑﯽ از روشﻫﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ اﯾﻦ اﻣﮑﺎن را ﻣﯽدﻫﺪ ﺗﺎ

درآﻣﺪ ﺧﻮد را اﻓﺰاﯾﺶ دﻫﯿﺪ. ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺑﺎ ﺳﺎﺧﺖ ﮐﺎﻧﺎل در اﯾﺘﺎ و ﺟﺬب اﻋﻀﺎی ﺑﯿﺸﺘﺮ،

آن را ﺑﻪ روشی برای در آمدزایی خود تبدیل کنید.

مرحله ﻧﻬﻢ: شرکت کردن در برنامه های بازاریابی و تبلیغاتی ایتا

 باعث بهتر دیده شدن شما می شود و به تبع آن  افزایش درآمد خواهید داشت.

مرحله دهم : فروش خدمات خود در ایتا

خدماتی که ارائه می دهید را در ایتا  به فروش برسانید، از جمله خدماتی که می توانید ارائه دهید  طراحی وب سایت، مدیریت رسانه های اجتماعی و ادمین پیج هایی مانند اینستاگرام و .‌‌‌.. است که همگی را می توانید در قالب یک پیج ارائه دهید.

مرحله ﯾﺎزدﻫﻢ : محتوای اختصاصی خود را به فروش برسانید.

زمانی که یک محتوای خلص نسبت به دیگر محتواها دارید طرفداران بیشتری خواهید داشت بنابراین می توانید با ایجاد کانال و جذب اعضای بیشتر، محتوای خود را به فروش برسانید و درآمد کسب کنید.

  • محصولاتی از قبیل انواع خوراکی ها( همه خوراکی های بهداشتی،پاستوریزه، سنتی و …)، پوشاک ( انواع پوشاک مانند لباس های شخصی، ورزشی و …)محصولات دیجیتالی (مانند کتاب موسیقی ویدیو و …)
  • ارائه خدمات اشتراک برای دسترسی به محتواهایی که در کانال ها منتشر می شود .
  • ارائه مشاوره های آنلاین و اختصاصی
  • فروش انواع محصولات فیزیکی، الکترونیکی و خانگی
  • فروش کتاب های چاپی و الکترونیکی
  • فروش انواع محصولات در نوع دست دوم و نو
  • فروش محصولات فناوری اطلاعات و الکترونیکی مانند انواع لوازم جانبی آن مانند مبایل، تبلت، لپتاپ و … و خود آنها
  • فروش محصولات هنری و صنایع دستی
  • فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
  • پذیرش سفارشات آنلاین و ارائه خدمات ویژه
  • فروش و ارائه محصولات پزشکی و دارویی
  • فروش عطر و ادکن و محصولات زیبایی
  • فروش خودرو و لوازم آن
  • فروش بلیط های مسافرتی و پرواز
  • ارائه خدمات ترجمه
  • ارائه بازی و سرگرمی های آنلاین
  • ارائه خدمات هنری در رابطه با عکاسی، نقاشی و…

مرحله دوازدهم: ﺟﻤﻊآوری ﭘﻮل و درآمد

پس از اینکه با فعالیت در ایتا به درآمد رسیدید می توانید آن را برداشت کنید،کافی است به بخش تنظیمات مراجعه کرده و شماره حساب بانکی خود را وارد کرده و درآمد خود را دریافت کنید.

ابزارهای کسب در آمد از ایتا

ابزار و موارد مهمی برای کسب و کار در دنیای دیجیتال مانند ایتا وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم و برای نتیجه مطلوب از آنها استفاده کنیم:

  1. وب سایت: وجود یک وب سایت حرفه ای جهت برقراری ارتباط  با مشتریان بسیار مهم است، یک وب سایت  بهینه شده جامع و با اطلاعات کافی راجب  نوع خدمات دهی و محصولات  داشته باشید و این باعث جلب اعتماد کاربران و انگیزه می شود.
  2. بازاریابی دیجیتال: بازاریابی تلاش برای جذب مشتری است، راه ، روش و ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارد که می توانیم به تبلیغات از طریق راه و ابزارهای ارتباطی مانند گوگل، فیسبوک و اینستاگرام اشاره کرد، به عنوان مثال در اینستاگرام می توانیم به انواع روش ها و با استفاده از امکانات مختلف آن مانند بازدید استوری انبوه، کامنت ها، ارسال دایرکت انبوه در اینستاگرام و… بازاریابی کنیم،همچنین ایمیل نیز ابزارهای گوگل است که می توانیم به عنوان راه ارتباطی از آن  یاد کنیم که به ایمیل مارکتینگ معروف است.
  3. استفاده از درگاه های پرداخت اینترنتی و آنلاین: زمانی که قصد فروش محصولی را دارید  لازم است یک درگاه پرداخت آنلاین مانند زرین پال،پی پال و …. را در وب سایت خود قرار دهید تا بتوانید به راحتی و به سهولت درآمد خود را دریافت کنید.
  4. حفظ اطلاعات مشتریان: در برخی از وب سایتها زمانی که مشتریان اقدام به خرید می کنند اطلاعاتی از خود را قبل از خرید وارد می کنند که این اطلاعات برای شما با ارزش است و حفظ آنها از نظر امنیتی برای مشتریان حائز اهمیت است در حفظ آن تلاش کنید از رمزنگاری و فایروال برای امنیت اطلاعات استفاده کنید و از اطلاعات مشتری مانند شماره همراه و ایمیل می توانید بعنوان راه ارتباطی جهت تبلیغات و پیشنهاد خرید استفاده کنید.*
  5. مدیریت در موجودی انبار و ارسال محصولات سفارش شده: آمار موجودی

محصولاتی که به صورت آنلاین به فروش می رسانید را داشته باشید همچنین برای ارسال محصولات نیز مدیریت مهم است زیرا اگاهی کاربر از موجودی محصول جهت سفارش و همچنین دریافت آن بسیار برای مشتری مهم است.

  1. در کسب و کار خود اهل تحلیل کردن باشید، داده هایی که از مشتریان دریافت می کنید را تحلیل کنید تا موجب بهبود کسب و کارتان شود.
  2. پشتیبانی از مشتریان: مشتریان علاوه بر خرید درخواست های دیگری نیز دارند که باید پاسخ گوی آنها نیز باشید، گاهی مشکلاتی در خرید و دریافت خدمات و محصولات دارند و گاهی نیز به صورت پیامکی خواهان دریافت پاسخ به سوالات خود هستند که لازم است پشتیبانی به صورت چت آنلاین  و پشتیبانی تلفنی داشته باشیم.
  3. رﻗﺎﺑﺖ ﺑﺎ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎرﻫﺎی دﯾﮕﺮ: ﺗﺤﻘﯿﻖ در ﻣﻮرد رﻗﺒﺎی ﺧﻮد و بررسی نقاط قوت و ضعف آنها می تواند در برنامه ریزی کاری و دستیابی به موفقیت کمک می کند.

ایتا به عنوان یک شیکه اجتماعی به شما این امکان را می دهد که به عنوان یک فرد متخصص در حوزه های متفاوت به کمک شرکت ها و کسب و کارهای مختلف بروید تا بتوانند در حوزه کاری خود محتوای جذاب و مفید ارائه دهند.

شما دیگر مدیر یک کانال نیستید بلکه می توانید مدیر کانال های مخلتفی باشید و کسب درآمد کنید.

مثلا با شرکت هایی که تبلیغاتی هستند در تماس باشید و در خواست همکاری همکاری دهید تا بتوانید در انتشار محتوای جذاب کمک کنید.

علاوه بر این می توانید به آنها مشاوره دهید و بعنوان متخصص راجب تبلیغات بهینه مشاوره دهید تا بتوانند بیشتر درآمد داشته باشند.

بنابراین برای کسب درآمد با استفاده از ایتا، می توانید به انجام فعالیت های متنوعی بپردازید.

اگر بخواهید که با شرکت ها جهت همکاری ارتباط برقرار کنید باید به روش های مختلفی که در این بخش بیان می کنیم عمل کنید تا بتوانید در یافتن شرکت های مناسب موفق شوید:

  1. در حوزه تخصص خود به جستجوی کلمات کلیدی متناسب بپردازید، از جستجوی گوگل استفاده کنید مثلا اگر در حوزه تبلیغات و بازاریابی فعال هستید باید به جستجوی کلماتی مانند “شرکت های تبلیغاتی “، “مدیر محتوا”، “بازاریابی اینترنتی” بپردازید تا شرکت های موردنیاز خود را بیابید.
  2. از سایتها و ابزارهای کاریابی مانند برنامه ها استفاده کنید، بسیاری از شرکت ها در اینگونه سایتها نیازمندی های خود را در جهت به کارگیری نیروهای متخصص درج می کنند که می توانید با سرچ کردن کلمات کلیدی مانند”مشاغل مدیر محتوا”، ” تبلیغات” و ” بازاریابی” استفاده کنید.
  3. مرتبط با حوزه کاری خود در گروه های مرتبط شرکت کنید و با اعضای گروه ارتباط برقرار کنید و برای یافتن مدیر و تولید کننده محتوا سوال کنید.
  4. با توجه به آگهی هایی که از شرکت ها برای استخدام نیرو  دریافت می کنید می توانید رزومه کاری خود را از طریق ایمیل ارسال کنید تا راجب مهارت های شما تصمیم گیری کنند.

جمع بندی

کسب در آمد از ایتا شامل راه و روش هایی است که هر کاربری باید برای افزایش درآمد خود باید با آنها آشنایی داشته باشد، ما در این مقاله به معرفی روش ها و ابزارهایی که موردنیاز افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و ایتا هستند پرداخته ایم.