Copilot که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند خط بعدی کد را بنویسند.

Ai Pair Programmer

گیت هاب این ابزار را اینگونه معرفی می‌کند: “Your Ai Pair Programmer”.

این دستیار توسط شرکت CODEX و با سیستم هوش مصنوعی OpenAi ساخته شده است. به این صورت عمل می‌کند که با کمکِ کدها و پروژه‌های آنلاینِ روی اینترنت و پردازش های سیستم هوش مصنوعی OpenAi، رابطه‌ای بین چیزی که شما می‌خواهید و کدهای موجود پیدا می‌کند و کدی که پیدا کرده را با توجه به خواسته‌ی شما بازنویسی خواهد کرد.

چطور میشه از GitHub Copilot استفاده کرد؟

این دستیار به صورت یک افزونه (extension) و به راحتی روی ادیتور شما نصب می‌شود.

به این صورت عمل می‌کند که شما منطقِ(Logic) تکه کدی که می‌خواهید را توی یک خط کامنت توصیف می‌کنید و با زدن دکمه  Enter این دستیار تکه کدی را برایتان می‌نویسد که همان چیزی را که میخواهید تولید می‌کند.

نکته جالب این دستیار این است که می‌تواند به هر زبانی هر تابعی که بخواهید را برایتان بنویسد…!

GitHub Copilot چه کارهایی می‌تونه برامون انجام بده؟

1. یکی از کارهایی که این دستیار می‌تواند انجام دهد و در بالا هم به آن اشاره شد، این هست که شما منطقِ کدی که می‌خواهید را در یک خط توصیف می‎کنید و این دستیار تکه کدی را برایتان می‌نویسد که خروجی مورد نظرتان را تولید می‌کند. فقط نکته جالبی که وجود دارد این است که می‌توانید این توصیف لاجیکی خودتان را در اسم آن تابع هم بنویسید و این دستیار می‌تواند خیلی راحت منطق شما را تشخیص دهد.

2.خیلی راحت می‌تواند تکه کدهای تکراری و الگوی تکرار آن‌ها را تشخیص دهد و به جای این که شما دوباره موارد تکراری را تایپ کنید، این کار را برایتان بدون دردسر انجام می‌دهد.

3. همچنین می‌تواند برایتان تست نویسی کند که بتوانید خیلی راحت کدهایتان را با آن تست کنید.مثال زیر را ببینید:

4.هنگامی که در حال نوشتن منطقِ یک تابع هستید و این دستیار متوجه منطق کدی که نوشته‌اید بشود، مابقیِ کدی که در حال نوشتن آن هستید را به شما پیشنهاد می‌دهد و اگر مناسب باشد (که البته هست)، می‌توانید از آن استفاده کنید.

5.کاربرد آخری که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که این دستیار می‌تواند هر کدی از هر زبانی را به هر زبان دیگری ترجمه کند. یعنی شما به کمک این دستیار می‌توانید منطق یک کد را به هر زبان مقصدی که می‌خواهید ترجمه کنید.

اطمینان بیشتر در کد نویسی

افزونه گیت هاب کوپایلت برای افرادی که با یک زبان و یا فریمورک به تازگی شروع به کار کرده اند و یا درحال یادگیری هستند بسیار مناسب است. این افزونه برای پیدا کردن باگ ها و یا حتی آموزش چگونه کدنویسی برای تازه کار ها نیز طراحی شده است. تا سرعت یادگیری شما را افزایش دهد و نیازی تا سرچ و جستجو زیاد نداشته باشید

جمع بندی

گیت هاب کوپایلت تحولی را در کد نویسی و برنامه نویسان ایجاد خواهد کرد و میتوان از آن به عنوان نسل جدیدی از برنامه نویسی به کمک هوش مصنوعی نام برد.

این افزونه هم اکنون در مرحله تست و باز بینی است و در اختیار افراد معدودی قرار دارد اما شما میتوانید با رفتن به صفحه کوپایلت درخواست بدهید تا دمو این افزونه در اختیارتان قرار گیرد.

هزینه این ابزار گیت هاب ماهانه برابر 10 دلار است و بصورت سالانه برای استفاده از آن باید 100 دلار هزینه کنید. البته می‌توانید به صورت آزمایشی 60 روز بطور رایگان از آن استفاده کنید.

با توجه به تحریم ها یکتا فالوور این امکان را برای شما فراهم کرده است شما میتوانید از صفحه داشبورد یکتا فالوور اکانت کوپایلوت را خریداری نمایید.