یوتیوب، دومین وب سایت پرطرفدار و محبوب در جهان است که ماهانه حدود یک میلیارد بازدید کننده جذب می کند، بنابراین یک پلتفرم ایده آل برای ارسال تبلیغات می باشد، زیرا گستره وسیعی دارد و شما می توانید با ایجاد کمپین تبلیغاتی برای یوتیوب خود به راحتی مخاطبان هدف خود را پیدا کنید.

راه اندازی کردن یک کمپین تبلیغاتی در وب سایت یوتیوب ممکن است به عنوان یک استراتژی موثر برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما به شمار برود. بازاریاب ها قادر خواهند بود تا تبلیغاتی را برای هدف قرار دادن افرادی ایجاد کنند که اخیراً یک محصول یا خدمات خاص را جستجو کرده اند.

این تبلیغات می تواند شامل ویدیوهای بازاریابی مرتبط با موضوع جستجو باشد که کاربران در صورت علاقمند بودن به احتمال زیاد تا انتهای تبلیغ را تماشا می کنند.

خرید واچ تایم یوتیوب از سایت یکتا فالوور

انواع تبلیغات یوتیوب چیست؟

سه نوع از اصلی ترین تبلیغات ویدئویی که می توانید در YouTube روی آنها سرمایه گذاری کنید عبارتند از:

– تبلیغات TrueView

یکی از انواع تبلیغات ویدیویی استاندارد یوتیوب TrueView می باشد، تبلیغ‌ کنندگان فقط زمانی برای تبلیغات TrueView هزینه می ‌کنند که کاربران تبلیغات آن ها را مشاهده کرده یا با آن ‌ها تعامل داشته باشند، و همچنین ویدئو ها را می ‌توان برای به اشتراک گذاشتن انواع محتوای بازاریابی، سفارشی کرد.

در این نوع تبلیغات، تبلیغ‌ کنندگان فقط زمانی پرداخت انجام می دهند که کاربر حداقل 30 ثانیه یا تا پایان ویدئو، تبلیغ را تماشا کند یا بیننده اقدامی مانند کلیک کردن بر روی یک دعوت‌ نامه انجام دهد.

مدت زمان تبلیغات TrueView قابل رد شدن از 12 ثانیه تا 6 دقیقه متغیر است، در حالی که مدت زمان تبلیغات TrueView غیرقابل رد شدن از 15 تا 20 ثانیه متغیر است.

دو نوع تبلیغات TrueView وجود دارد:

تبلیغات کشف ویدیو:

این تبلیغات ویدئو در صفحه اصلی YouTube، صفحات نتایج جستجو و ویدئو های مرتبط ظاهر می شوند. هنگامی که کاربر روی تبلیغ کلیک می کند، صفحه فرود ویدئو نقطه ای را در ستون سمت چپ نشان می دهد که آرم صاحب آگهی در آن ظاهر می شود.

تبلیغات درون جریانی:

تبلیغات درون جریانی TrueView قبل از اینکه کاربر ویدئوی انتخابی خود را تماشا کند پخش می شود و بینندگان گاهی اوقات به این گزینه عمل می کنند

که پس از تماشای آگهی به مدت 5 ثانیه از آن بگذرند. این نوع تبلیغات می تواند در هر نقطه از شبکه نمایش گوگل یا در سایت هایی که فضا برای تبلیغات ویدئویی گوگل خریداری کرده اند، اجرا شود.

تبلیغات ویدیویی TrueView شامل چه چیز هایی می شود؟

یک تبلیغ ویدئویی TrueView می‌ تواند شامل دیالوگ، موسیقی یا کلیپ‌ های گرافیکی باشد و ترجیحاً یک تبلیغ استاندارد نیست، زیرا این نوع تبلیغات را می‌ توان نادیده گرفت.

شما باید به مخاطبان خود دلیلی برای ادامه تماشا بدهید و 10 ثانیه اول باید برای مخاطب هدف شما جذاب باشد. سعی کنید توجه آن ها را جلب کنید یا یک ویدئوی سرگرم کننده برای آن ها ارائه دهید که آن ها را تشویق کند تا درباره برند شما بیشتر بدانند.

2- تبلیغات قبل از پخش

این یک نوع تبلیغ ویدئویی یوتیوب غیر قابل پرش است که می تواند قبل، وسط یا بعد از ویدئوی اصلی پخش شود و مدت زمان آن می تواند از 15 تا 20 ثانیه باشد.

همچنین بعضی از تبلیغات Preroll غیرقابل رد شدن هستند که در بین یک ویدئوی YouTube ظاهر می شوند و 10 دقیقه یا بیشتر طول می کشند.

ویدیوهای تبلیغاتی Preroll شامل چه مواردی می‌شود؟

شما می‌ توانید آزادانه محتوای آگهی قبل از پخش خود را انتخاب نمایید و همچنین هر آنچه را که می‌ خواهید، مانند افراد، موسیقی و همه عناصری که مناسب می‌ دانید، در ویدئو قرار دهید.

از آنجایی که نمی ‌توانید از تبلیغات قبلی رد شوید، بهتر است با استفاده از تکنیک (تماس برای اقدام) (CTA) ویدئو ایجاد نمایید تا توجه بیننده را به خود جلب کنید.

شما باید توجه داشته باشید که بیننده را تشویق کنید تا روی تبلیغ شما کلیک کند تا از پیشنهاد بازاریابی که ارائه می دهید مطلع شود و در نتیجه تعداد کلیک ها را افزایش دهید.

3- تبلیغات ضربه گیر

تبلیغات ضربه گیر سومین و کوتاه ‌ترین نوع تبلیغ ویدئویی YouTube است. مدت زمان هر تبلیغ تنها 6 ثانیه می باشد و این نقاط تبلیغاتی قبل از ویدئوی انتخاب شده توسط بیننده پخش می شود.

بنابراین در این نوع تبلیغات شما نمی توانید یک داستان طولانی بگویید یا راحت صحبت کنید، باید از این شش ثانیه عاقلانه استفاده کرده و بر روی اجزای برند خود تمرکز نمایید تا مخاطبان را جذب کنید.

راه اندازی کمپین تبلیغاتی ویدئویی در یوتیوب

برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی در پلتفرم یوتیوب، کافی است که این موارد را دنبال کنید:

1- در ابتدا برای راه اندازی کمپین خود به حساب Google AdWords خود بروید.

2- در مرحله بعد نوع کمپین ویدئو را انتخاب نمایید.

3-  پس از آن که نام کمپین خود را وارد کرده و نوع ویدئو را مشخص نموندید، بودجه روزانه خود را مشخص کنید.

4- در مراحل بعد همچنین می‌ توانید روش تحویل را انتخاب نمایید، یا تحویل استاندارد، که تبلیغات را به طور یکنواخت در طول روز نمایش می‌دهد،

یا تحویل سریع، که به افزایش بازدید ها در سریع‌ ترین زمان ممکن کمک می‌ کند، که اگر می‌ خواهید اخبار جدید مرتبط با برند خود را منتشر کنید، مفید است.

راه اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب نکاتی را شامل می شود؟

کاربران باید قبل از هر چیزی، هدف یا اهداف خود را مشخص نمایند. آیا تمایل دارید که آگاهی بیشتری از محصول خود ارائه دهید، فروش شما افزایش یابد یا برندتان را ارتقاء دهید؟

– مخاطبین مورد نظر:

شناختن مخاطبان مورد نظرتان امر بسیار مهمی است. انتخاب کردن دقیق تارگت‌ گروه تان و شناختن نیازها و تمایل های آن ها کمک می‌ کند تا تبلیغ های شما موثرتر باشد.

2- تولید محتوا:

شما باید ویدئو های تبلیغاتی جذاب و متنوعی را ایجاد نمایید که مخاطبین را جلب کنند. بنابراین مطمئن شوید که باید محتوا با پیام تبلیغاتی شما هماهنگ باشد.

3- تهیه کردن ویدئو ها:

ساخت ویدئو های با کیفیت و حرفه ‌ای بسیار مهم می باشد. شما می توانید از تصاویر و موسیقی مناسب استفاده کرده و توجه بیشتری به جزئیات تولید ویدئو داشته باشید.

4- انتخاب کلمات کلیدی:

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغات شما به بهبود مخرج‌ های جستجوی یوتیوب کمک می‌ کند.

5- تنظیم نمودن کمپین:

شما باید در پنل های تبلیغاتی یوتیوب، تنظیمات تارگتینگ را به دقت انجام دهید تا ویدئو های شما به مخاطبان مورد نظر نمایش داده شوند.

6- بودجه و پرداخت:

تعیین بودجه مالی برای کمپین و انتخاب مدل پرداخت امر مهمی است.

7- پیگیری کردن و اندازه ‌گیری:

برنامه‌ ریزی کردن برای پیگیری عملکرد کمپین و استفاده از ابزارهای آنالیتیک یوتیوب برای اندازه ‌گیری موفقیت تبلیغات شما اهمیت ویژه ای دارد.

8- بهبود مستمر:

تلاش کنید که از داده‌ های آنالیتیک بهره ببرید و تغییرات مورد نیاز را انجام دهید تا تبلیغات شما بهبود یابد.

9- رعایت کردن قوانین یوتیوب:

کاربران باید اطمینان حاصل کنند که تبلیغات آن ها با قوانین و مقررات یوتیوب هماهنگ باشد.

با رعایت کردن این نکات و استفاده از استراتژی‌ های تبلیغاتی مناسب، شما می‌ توانید کمپین تبلیغاتی موفقی در یوتیوب راه‌ اندازی نمایید.

سخن نهایی

طبق مقاله ارائه شده توسط تیم سایت یکتا فالوور، شما می توانید با راه اندازی کمپین تبلیغاتی به درآمد و رشد بالایی برسید

و همچنین برای نتیجه گرفتن بهتر از تبلیغات و فروش بالا قادر خواهید بود از سایت یکتا فالوور که یکی از سایت های معتبر ارائه خدمات پلتفرم و وب سایت ها می باشد، سرویس های بازدید، لایک، واچ تایم و … یوتیوب را جهت افزایش فروش، سفارش دهید.