ریپورت شدن تلگرام شماره مجازی و راهکارها

ریپورت شدن تلگرام شماره مجازی دو حالت دارد:

  1. شماره­‌های بدون ستاره، موقتا ریپورت هستند. ریپورت بودن شماره به این معناست که تا چند روز نمی‌توانید به شخصی برخی افراد که شماره تماس آنها را ندارید، پیام خصوصی بدهید اما فعالیت شما در کانال‌­ها و گروه­‌ها و غیره مشکلی ندارد. برای خارج شدن از حالت ریپورت، نیاز به انجام کار خاصی نیست چون اینها معمولاً پس از گذشت سه چهار روز به­ طور خودکار از حالت ریپورت خارج می‌شوند.
  2. شماره‌ ستاره دار خریداری کرده‌اید و یا بعد از گذشت مدتی ریپورت ابتدایی شماره رفع شده است اما بنا به دلایلی که درادامه گفته شده تلگرام شما ریپورت شده و امکان استفاده از آن را ندارید.

 

دلایل ریپورت شدن تلگرام شماره مجازی

ریپورت شدن تلگرام شماره مجازی می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد ولی براساس تجربه موارد زیر باعث ریپورت شدن می‌شوند:

  • قرار دادن “Telegram” و یا “notification service” و … به عنوان اسم در تلگرام
  • استفاده از لوگوی تلگرام به عنوان عکس پروفایل
  • استفاده از نسخه‌های غیر رسمی تلگرام
  • عضو شدن در گروه های و کانال‌های غیراخلاقی ، با ریپورت شدن گروه ، شما هم ریپورت می‌شوید
  • ارسال بیش از حد پیام خارج از قوانین و مقررات تلگرام
  • فوروارد کردن پیام‌هایی با لینک آلوده و غیرمجاز
  • ارسال پیام به افرادی که شماره آن ها را ندارید و بلاک و ریپورت شدن توسط آنها

راه‌های جلوگیری از ریپورت شدن

  • هرگز نام اکانت و تصویر حساب خود را مانند حساب­‌های پشتیبانی و نوتیفیکیشن تلگرام قرار ندهید. مثلاً اسم اکانت خود را “Telegram” یا “notification service” یا … نگذارید. یا مثلاً تصویر اکانت شما لوگوی تلگرام نباشد چون قبلاً عده­‌ای از این ترفند استفاده ­کرده و خود را پشتیبانی تلگرام جا ­زده‌­اند! تلگرام برای مقابله با این موضوع، هر اکانتی با اسم و تصویر خود را مسدود می­‌کند.
  • به صفحه شخصی افراد، تعداد غیرمعقول پیام ارسال نکنید. این کار منجر به قفل شدن (block) شماره شما می­‌شود. اگر برای تبلیغات به شخصی افراد از شماره‌­های بدون ریپورت استفاده می‌­کنید، تعداد بیش­تری خط مجازی تهیه کنید و تعداد ارسال­ها را میان خط‌­ها پخش کنید تا از بار هرکدام کاسته شود. روزانه نهایتاً با هر خط بیست تا سی پیام بفرستید.
  • با یک IP تعداد زیادی شماره نسازید. در خوش­بینانه‌­ترین حالت، شماره­‌ها بلاک شده و در حالت عادی سوخته و خارج می‌­شوند.
  • در صورت بلاک شدن توسط یک یا چند شخص، خط شما مدت زمان محدود یا دائم، بلاک خواهد شد.

تست ریپورتی شماره در تلگرام

در هر زمان می­توانید با استفاده از ربات اسپم تلگرام به آیدی @spambot ، وضعیت ریپورتی شماره خودتان را بررسی کنید.

دقت داشته باشید شماره‌­های بدون ستاره که از ابتدا ریپورت هستند -مانند روسیه و قزاقستان و چین و امریکا و …مشکلی برای آن­ها در ربات ذکر نمی‌­شود اما ریپورتند و به مدت محدودی قادر به ارسال پیام به شخصی افراد نیستید.

روش‌های رفع ریپورتی تلگرام

برای شماره‌هایی که پس از فعالیت در تلگرام ریپورت می‌شوند (نه ریپورت بودن اولیه) می توان از روش‌های زیر برای رفع ریپورتی استفاده کرد:

استفاده از ربات اسپم بات تلگرام

  1. ابتدا وارد ربات با ایدی @SPAMBOT شوید. (ربات تیک آبی دارد)
  2. در پنجره ای که باز می شود روی START کلیک کنید.
  3. در این مرحله گزینه This is a mistake را انتخاب کرده و سپس در گام بعدی روی Yes بزنید.
  4. سپس گزینه No I will never do any of this را انتخاب کنید.
  5. حال ربات از شما سوال می‌کند که علت ریپورت شما چیست؟ متن زیر را کپی کنید و برای ربات ارسال کنید.
 

Dear Telegram Support, My Telegram account has been spammed suddenly and I cannot send message to any contacts whom are not mutual contacts. Kindly help to fix the issue and remove the spam report

ایمیل به پشتیبانی تلگرام

روش دیگری که برای رفع ریپورتی تلگرام کاربرد دارد ارسال ایمیل به پشتیبانی تلگرام است. شما می‌توانید متن زیر را کپی کرده و به ایمیل پشتیبانی تلگرام به ادرس spam@telegram.org ارسال کنید.

 

Dear Telegram It seems my Telegram account recently has been reports as spammer and now I cannot send message to any contacts whom are not mutual contacts. I did not do anything against your terms and policy When I try to send message to these kind of users, a clock appears and the message will not be delivered. It also shows a message that says: Sorry, you can send messages to mutual contacts at the moment Would you please kindly help to fix the issue MY

Telegram No: شماره خودتان را اینجا وارد کنید

My Telegram ID: آیدی خودتان را اینجا وارد کنید

My Email Address: آدرس ایمیلتان را اینجا وارد کنید

بن شدن تلگرام شماره مجازی و رفع آن

 

مسدود شدن تلگرام قبل از دریافت کد

در صورتی که پس از وارد کردن شماره به اکانت تلگرام و درخواست کد با اخطاری مبنی بر اینکه شماره مسدود است یا شماره شما قابل استفاده برای تلگرام نیست، مواجه شدید کافیست شماره را لغو کنید و شماره دیگری را تست کنید. هزینه شماره لغو شده به پنل شما برگشت داده می شود.

 

مسدود شدن تلگرام بعد از دریافت کد

مسدود شدن و خروج از تلگرام معمولاً زمانی رخ می‌دهد که تلگرام، شما را به­‌عنوان ربات یا اسپم شناسایی کند. در این زمان شما اخطارهایی از قبیل: بن شدن، محروم شدن (banned) و غیره دریافت می­کنید و تلگرام، شما را از اکانت خارج می‌کند. پس حتماً باید نکاتی را که در راه اندازی و ساخت اکانت تلگرام شماره مجازی گفته شد، رعایت کنید تا با این مشکل مواجه نشوید.

چرا اکانت تلگرام شماره مجازی بن می‌شود؟

  1. عدم استفاده از فیـ.لترشـ.کن
  2. عدم تطابق I.P شما با کشور شماره‌ی خریداری شده (لذا باید V.P.N خود را روی کشوری بگذارید که از آن شماره دریافت می‌کنید)
  3. روشن بودن لوکیشن گوشی
  4. ساخت چند اکانت روی یک تلگرام
  5. ساخت اکانت‌های متعدد با یک I.P

 

نکاتی برای جلوگیری از بن شدن تلگرام شماره مجازی

نکاتی که قبل از ورود باید رعایت شود:

  • گذاشتن فیـ.لترشـ.کن روی کشوری که دارید از آن شماره دریافت می کنید.
  • ساخت یک اکانت برای هر تلگرام (در هر تلگرام با بیش از دو اکانت وارد نشین)
  • تعویض آی.پی برای هر دو اکانت (زمانی که قصد ساخت تعداد زیادی اکانت دارید)
  • خاموش کردن لوکیشن گوشی

نکاتی که بعد از ورود باید رعایت شود:

  • گذاشتن اسم خاص (از عدد یا اسم‌های عمومی یا اسامی تلگرام استفاده نکنید)
  • ست کردن رمز دومرحله ای
  • ست کردن آیدی
  • گذاشتن تصویر پروفایل
  • خاموش بودن لوکیشن گوشی

 

آیا پس از بن شدن اکانت تلگرام شماره مجازی امکان بازیابی وجود دارد؟

اگر پس از راه اندازی اکانت تلگرام با شماره عادی، اکانت شما بن و مسدود شود، متاسفانه اکانت شما غیرقابل بازگشت است ولی اگر شماره دائمی خریداری کرده‌اید میتوان به پشتیبانی تلگرام پیام دهید یا ایمیل بزنید و درخواست رفع مسدودی کنید.

یکتا فالوور مطابق قوانین و تعهدنامه‌ای که کاربر قبل از دریافت شماره با آن موافقت می‌کند، تنها وظیفه‌ی آن ارائه شماره و پیامک تایید است. مشکلات احتمالی مانند مسدود شدن پس از ورود به اکانت، به دلیل مسائل مختلفی است که به سیاست‌ها و محدودیت‌های اعمال شده از سوی سایت‌ها و سرویس‌ها باز می‌گردد. برخی از سرویس‌ها نسبت به شماره مجازی حساسیت زیادی دارند و گاه برای مقابله با اسپم و غیره تصمیم به مسدود کردن شماره می­گیرند. بنابراین هرگونه محدودیتی که بعد از دریافت پیامک ایجاد شود، از سوی یکتا فالوور نبوده و خارج از تعهد یکتا فالوور است و اساسا قابل دسترسی و کنترل برای آن نیست. یکتا فالوور برای حل این مشکل، تمامی نکاتی را که در طول سالیان متمادی در عرصه شماره مجازی کسب کرده، در قالب راهنمای سایت با شما به اشتراک گذاشته است. در صورت رعایت این مسائل، محدودیت‌ها به حداقل ممکن می‌رسد و در مواردی به صفر خواهد رسید؛ هم­چنین سعی بر این است که شماره با حداقل قیمت ارائه شود تا کاربران عزیز در صورت بروز مشکل هر چند نادر، ضرر زیادی متحمل نشوند.